RECENZIJA: CHARLOTTE MCCONAGHY – POSLJEDNJI LET

Ima neka tajna veza između mene i knjiga sa radnjom u hladnim područjima Sjevera. Možda zato jer sam svjesna da moje toplo srce nikada ne bi preživjelo odlazak na Aljasku zimi ( i ljeti je prehladno za moje ukuse) – radije u toplini svog doma čitam o ljudima koji se spletom okolnosti nađu na izvanredno hladnim dijelovima svijeta. Za mene bi čak i posjet Laplandu koji je zimi slika i prilika savršene razglednice sa selom Djeda Božićnjaka, igluima i vožnjama saonicama bio mučenje. Zamišljam se kako okolo hodam u električnoj deki (toliko daleko koliko bi mi produžni kabel dozvolio), jer jedino tako bih na tim temperaturama izdržala više od 1h. Ako ništa, bila bih svakako atrakcija za sebe :D.

No, dosta o meni, ajmo malo o ovoj knjizi. Radnja započinje na Grendlandu ali nastavlja sve prema Antarktici. Teška je ova priča…i tužna. Zamislite svijet koji je ostao bez životinjskih vrsta. Svijet u kojem se znanstvenici se bore za očuvanje života a jedna žena kreće neobično putovanje kako bi pratila posljednje arktičke čigre na njihovoj, vjerojatno zadnjoj migraciji prema Antarktici. U priču o nekom svijetu budućnosti koji možda i nije toliko daleko, priču o prirodi i istrebljenju vrsta, McCounaghy je utkala priču o jednoj zanimljivoj ženi. Ženi koja će ostaviti sve kako bi riskirala ukrcaj na ribarski brod koji će je odvesti u jednu sasvim drugačiju avanturu. Kroz poglavlja koja kombiniraju prošlost i sadašnjost, naučiti ćete mnogo o njenom životu, njenim gubicima, njenim strastima i motivima koji su je potaknuli na ovo, prilično opasno putovanje.

Iako na kroz većinu knjige djeluje kao nepristupačan i odbojan karakter, moram reći da sam kroz priču uspjela razumjeti Franny. Kao da sam pronašla dio sebe u njenoj nestalnosti i potrebi za lutanjima, i na kraju uspjela razumjeti njene postupke. Jer, ovo je zapravo priča o tome koliko osoba može izdržati prije nego odustane od svega. I priča o tome kako se samo ponekad, dobre stvari mogu naći na neočekivanim mjestima.

Izdavač: Znanje