Recenzija: Natasha Lester – Francuska fotografkinja

O knjigama Natashe Lester čula sam već toliko riječi hvale da čim se kod nas pojavio prijevod njenog romana The French Photographer (Francuska fotografkinja), odmah sam ga stavila na popis knjiga koje moram pročitati čim prije. Malo me brinula tematika Drugog svj rata, jer u posljednje vrijeme knjige o njemu izbjegavam u širokom luku – previše je tu bola i patnje pa mi su mi nakon čitanja potrebni mjeseci oporavka od svih tih tužnih priča i sudbina.

Međutim, ovo nije jedno od tih turobnih štiva. Iza ovih stranica sakriva se predivno napisana priča sa daškom glamura 50tih godina, iznimno zanimljivim likovima i fascinantnim povijesnim činjenicama. Francuska fotografkinja priča je o ženskim reporterima i fotografima i njihovoj ulozi i položaju u Europi tijekom 2. svj. rata. Bazirana je na istinitim pričama i likovima, te je zaista zadivljujuća količina istraživanja i pripreme koju je autorica uložila za vrijeme pisanja ovog romana. Upravo ta pozadina jedan je od razloga zbog koji volim čitati – jer možemo naučiti toliko mnogo o stvarima koje nismo učili u školi (kod nas bilo važnije napamet naučiti sve datume vezane uz Njemačku okupaciju Europe nego čuti ijednu rečenicu o ženskoj borbi za ravnopravnost i trudu koji su ulagale kako bi u to specifično vrijeme dokazale da su sposobne i vrijedne jednako kao i svaki muškarac, na fronti i iza nje). Osim zanimljivog povijesnog aspekta, ovo je ujedno i jedna predivna ljubavna priča. Priča o odricanju, priča o integritetu, priča o onome što je važno. Dugo me knjiga nije ovoliko uvukla i toliko zaokupila, intelektualno i emotivno.

Priče poput ove svaki put me podsjete na sve one snažne žene koje su imale hrabrosti suprotstaviti se i boriti za svoje stavove i svoje vrijednosti. Podsjete me i na to da nikada ne smijem uzimati zdravo za gotovo život koji imamo priliku živjeti danas, život za koji su se one borile svim snagama. Ali, daje mi i do znanja da još nije gotovo, da još imamo toliko toga za postići, da je put ispred nas još uvijek dug i trnovit, i da je na nama da omogućimo bolji i sigurniji život za naše kćeri i sve generacije koje dolaze.

Izdavač: Egmont PULS