RECENZIJA: PČELAR IZ ALEPA – CHRISTY LEFTERI

Ne znam zašto, no ove su godine sve knjige koje su me se dojmile nekako tužne i melankolične. Imam osjećaj da zbog cjelokupne situacije u svijetu negativne emocije najbolje uspijevam katalizirati upravo kroz ovakva djela. Moram priznati, Pčelar iz Alepa knjiga je od koje nisam puno očekivala. Nekako sam imala osjećaj da će biti teška, i možda ne baš po mom ukusu. No, prevarila sam se. Svakako ovu knjigu mogu staviti među rijetke kojima sam ove godine dala čistu peticu, prvenstveno zbog bujice emocija koje je izazvala.

Priča je ovo o Nuriju i Afri, izbjeglicama iz Sirije, koji u Engleskoj čekaju razgovor za odobrenje azila. Kroz priču o njihovom putovanju otkriva se i priča o jednoj drugoj Siriji, onoj prije svih suvremenih užasa, no i priča o ljubavi, o gubitku i o granicama koje čovjek može izdržati.

Neki dijelovi knjige pomalo su me podsjetili na Američku prašinu, prvenstveno ta surova realnost izbjeglištva koju često niti ne vidimo, a možda niti ne želimo vidjeti. Nekako smo naučeni gledati negativno, promatrati ljude koji dolaze iz tih krajeva svijeta onako, pod okom, okretati im leđa i držati se svojih poslova. Ali ne znamo, ne znamo zapravo. Ne znamo što je te ljude natjeralo da ostave sve i krenu na ovakav put. Kakvim su to užasima morali svjedočiti da je preživljavanje iz dana u dan bila ona opcija koja je bila sigurnija i bolja. Za njih. Za njihove obitelji. I upravo zato su nam potrebne ovakve priče. Da nas osvijeste, da nam maknu te ružičaste naočale s nosa i možda nas natjeraju na drugačije razmišljanje. A možda nekoga i potaknu da pomogne.

”Plakala je poput djeteta i smijala se poput zvonjave zvona; imala je najljepši osmijeh na svijetu. Afra je znala voljeti, znala je mrziti i upijala je život kao da je on ruža koju treba pomirisati. I zbog svega toga volio sam je više od života. ‘

Izdavač: Stilus knjiga