Recenzija: Sedam sestara – Lucinda Riley

Prije nego krenem pričati o ovoj knjizi jedno važno upozorenje – ova priča ima sedam nastavaka.  Zapravo, nema još, posljednji će izaći negdje kroz godinu dana. Četiri su prevedena na hrvatski, a peti samo što nije izašao. Zašto to spominjem? Jer će mnogo ljudi samo zbog broja stranica svake od ovih knjiga i zbog saznanja da ih ima toliko, odustati od čitanja. Iskreno, i meni je to bila otegotna okolnost kod odluke u čitanju, tim više što sam tip koji kad krene čitati neki serijal, ne stane dok ne pročita sve. A sedam knjiga od 500+ stranica stvarno iziskuje puno vremena i volje :).

No, ne bojte se uzeti je u ruke. Kada jednom krenete, očarat će vas. Bez obzira na broj stranica, pronaći ćete se kako čitate u sitne noćne sate govoreći sami sebi, ma evo, samo još par malo pa završavam za danas. I tako nekoliko puta zaredom. Magična, zavodljiva i fluidna, odvesti će vas na jedno zaista jedinstveno putovanje. Ni sama ne znam kako bih klasificirala ovu knjigu. Rekla bih da je ljubavna jer da, ima puno ljubavi u njoj. I tuge. I žrtvovanja. Ali opet, obzirom da joj se radnja , osim u suvremenoj Švicarskoj i Brazilu, odvija i u povijesnom Parizu i Rio de Janeiru, ima i taj dio povijesne fikcije. Uz natruhe obiteljske drame i pomalo mističnosti iz fantasy romana, ova knjiga zaista je vrsta za sebe.

Sedam sestara priča je o šest posvojenih sestara bogataša iz Ženeve, Pa Salta. Povodom njegove smrti sve se okupljaju na obiteljskom imanju Atlantidi, gdje svaka dobiva pismo sa uputama o svom porijeklu – ukoliko ga ikada poželi istražiti. Prva knjiga, Sedam sestara, predstavlja priču o nastarijoj od sestara – Maji.  Potresena gubitkom oca i prestrašena  svojim emocijama, ona će pobjeći na drugi kraj svijeta, kako bi u glasnom i vibrantnom Brazilu otkrila zanimljive činjenice o svojoj pravoj obitelji. Majina priča provesti će nas kroz divlju prirodu plantaža Brazila, preko umjetničkih četvrti Pariza sve do bogataških četvrti Rio de Janeira tridesetih godina 19. stoljeća. Ono što autorica u ovoj knjizi radi besprijekorno je činjenica da u sve povijesno važne događaje uspijeva utkati i sudbine glavnih likova, te tako dobiti cjelinu koja će vas toliko zaokupiti da ćete je pročitati u jednom dahu. Što je pločica sa imenima sa kipa Krista Iskupitelja radila u Majinom pismu? Kako se kip francuskog kipara našao u dvorištu obiteljske kuće u Brazilu? Kako zavodljivi brazilski pisac i povjesničar može Maji pomoći u otkrivanju ne samo svoje prošlosti, nego i u suočavanju sa sadašnjosti i svim emocijama koje ona donosi?

Uzmite ovu knjigu u ruke. Pročitajte je. Vjerujte mi, nećete požaliti niti sekunde provedene uz nju. U ovo ludo doba, kada ne smijemo daleko od kuće, ovo je točno ono što nam je potrebno. A ja idem dalje, sa tople Copacabane, u društvo druge sestre, Ally, u hladnu Norvešku. Tko zna kakve ću zanimljive povijesne činjenice uz nju otkriti. Saznat ćete uskoro :).

Izdavač: Egmont (Biblioteka Puls)